{FooterSocialImage}
Like us on Facebook
Λογότυπο εταιρείας Euroglass και πιστοποιητικού
Ροζέ κρασί: το μπουκάλι κάνει τη διαφορά

Η δημιουργία χαρακτηριστικής και εύκολα αναγνωρίσιμης συσκευασίας είναι μία από τις βασικές πρακτικές στο σύγχρονο marketing. Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού και της αναπτυγμένης αγοράς, μια ξεχωριστή βοηθά το προϊόν να κερδίσει την προσοχή και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ολοένα περισσότερες εταιρείες εστιάζουν σήμερα πιο εντατικά στον σχεδιασμό της συσκευασίας των προϊόντων τους, που μπορεί να περιλαμβάνουν αρώματα, οινοπνευματώδη ποτά ή και κρασιά.

Η περίπτωση του ροζέ κρασιού είναι ενδεικτική του πόσο μία προσεκτικά σχεδιασμένη γυάλινη φιάλη μπορεί να συνεισφέρει στην εμπορική προώθηση του προϊόντος. Τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση ροζέ κρασιού ανά τον κόσμο παρουσιάζει αύξηση. Αναλυτικά, από το 2002 έως το 2016 παρατηρήθηκε αύξηση 32% στην κατανάλωση ροζέ κρασιού παγκοσμίως και 46% μόνο στη Γαλλία (Rosé Observatory CIVP/FranceAgriMer – Abso Conseil 2017). Σε αυτό βοήθησε εν μέρει η αναβάθμιση στον σχεδιασμό της γυάλινης φιάλης από την αγορά του κρασιού. Η ίδια πηγή αναφέρει ότι οι κύριοι καταναλωτές ροζέ κρασιού είναι οι γυναίκες, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες ή και σε ειδικές περιστάσεις όπως γιορτές και επέτειοι.

Σε έρευνα του Ινστιτούτου Nielsen το 2015 το 64% των καταναλωτών απάντησε πως είναι πιθανό να αγοράσει ένα νέο προϊόν απλά και μόνο επειδή η συσκευασία τού τράβηξε την προσοχή. Μιλώντας για κρασιά, το 41% δήλωνε πρόθυμο να αγοράσει ένα μπουκάλι κρασί με βάση το design της φιάλης του και πιθανότερο να προτιμήσει ετικέτες που προσφέρουν ξεχωριστά, premium ή limited-edition προϊόντα. Αυτό είναι ένα στοιχείο που όλο και περισσότεροι οινοπαραγωγοί λαμβάνουν σοβαρά υπόψη.

Παράλληλα, μία εντυπωσιακή γυάλινη φιάλη, κατάλληλη για προώθηση μέσω των social media και της τηλεόρασης, μπορεί να οδηγήσει τον καταναλωτή στην αγορά του προϊόντος. Το 2012 η μη-κερδοσκοπική εμπορική ένωση POPAI υποστήριξε ότι περισσότερο από το 70% των καταναλωτών παίρνει την απόφαση να αγοράσει ένα προϊόν την ώρα που βρίσκεται μέσα στο κατάστημα και όχι νωρίτερα. Συνεπώς, η συσκευασία παίζει ρόλο.

Επιστρέφοντας στο παράδειγμα του ροζέ κρασιού, οι παραγωγοί δείχνουν προσοχή και δημιουργικότητα στον σχεδιασμό μιας εντυπωσιακής γυάλινης φιάλης. Πόσο μάλλον όταν το ροζέ έχει ψηφιστεί ως το αγαπημένο είδος κρασιού στη Γαλλία, όπου παράγεται σε μεγαλύτερες ποσότητες και δεν υπόκειται στους ίδιους αυστηρούς κώδικες με τα υπόλοιπα κρασιά.

Εσείς θα αγοράζατε ένα ροζέ κρασί λόγω της εντυπωσιακής του φιάλης;