{FooterSocialImage}
Like us on Facebook
Λογότυπο εταιρείας Euroglass και πιστοποιητικού
Προϊόν και Brand: Πόσο σημαντικό είναι το design της γυάλινης συσκευασίας;

Για πολύ καιρό, η συσκευασία είχε να κάνει περισσότερο με τη μορφή και τη λειτουργικότητά της παρά με τον premium σχεδιασμό. Καθώς τα brands και τα προϊόντα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο στα ράφια των καταστημάτων, οι επιχειρήσεις πρέπει να διαφοροποιηθούν, παρουσιάζοντας μια δυνατή ιστορία που αποτυπώνεται στον καταναλωτή. Δεδομένου ότι πάνω από το 70% των αγοραστικών αποφάσεων γίνεται μέσα στα καταστήματα, η συσκευασία πρέπει να αντιπροσωπεύει το brand και να μεταφέρει την ιστορία του με την πρώτη ματιά. Δείτε παρακάτω πώς ο σχεδιασμός της γυάλινης συσκευασίας επηρεάζει τα προϊόντα και τα brands με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.


Ο σχεδιασμός της γυάλινης συσκευασίας επηρεάζεται από ένα ευρύ φάσμα παραγόντων. Ένας από τους πιο σημαντικούς είναι τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που επικοινωνούν την ιστορία του brand στο ράφι. Έπειτα, υπάρχουν αρκετοί πολιτισμικοί παράγοντες που διαμορφώνουν την ιστορία του brand και την επαναδιατυπώνουν, ώστε να παραμένει σχετική με τον καταναλωτή σε κάθε διαφορετική περιοχή. Τέλος, η διαδικασία παραγωγής του προϊόντος, η ταχύτητα με την οποία μπαίνει στην αγορά, η τιμή του αλλά και η βιωσιμότητα παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο στον τελικό σχεδιασμό της συσκευασίας .


Πολιτισμική διάκριση


Τα οινοπνευματώδη αλλά και τα μη αλκοολούχα ποτά είναι οι κατηγορίες προϊόντων που επηρεάζονται περισσότερο από τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά, όσον αφορά το design της γυάλινης φιάλης. Από την άλλη πλευρά, οι γυάλινες συσκευασίες μπίρας και τροφίμων έχουν ελαφρώς πιο γενικευμένο σχεδιασμό. Έτσι, διακρίνονται περισσότερο από την ετικέτα και το χρώμα παρά από το design της συσκευασίας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τόσο η συσκευασία της μπίρας όσο και των τροφίμων πρέπει να έχει κάποια standard χαρακτηριστικά που περιορίζουν τον ποικιλόμορφο σχεδιασμό.


Πιο συγκεκριμένα, η κατηγορία των αλκοολούχων ποτών φέρει πολλές ομοιότητες που τονίζουν τον τύπο του προϊόντος αλλά και την περιοχή προέλευσής του. Για παράδειγμα, μια τσέχικη ή πολωνική βότκα έχει ορισμένες χαρακτηριστικές ενδείξεις στη φιάλη που υποδηλώνουν την προέλευσή της. Τα brands αυτών των προϊόντων χρησιμοποιούν συνήθως γυάλινες συσκευασίες με ογκώδη σχήματα και τραχύ ανάγλυφο. Οι κεχριμπαρί φιάλες με καμπύλες για τα λικέρ, που έχουν ως βάση το ουίσκι, είναι τελείως διαφορετικές από τη συνήθως τετραγωνισμένη πράσινη συσκευασία των γερμανικών κοντών φιαλών. Ακόμη, οι τυπικές φιάλες είναι διαφορετικές από τις ιρλανδικές φιάλες για ουίσκι. Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι τα σκωτσέζικα ουίσκι έχουν ψηλό και λεπτό λαιμό ενώ φέρουν ανάγλυφα που τονίζουν την αυθεντικότητα, την παράδοση και την προέλευση του προϊόντος; Ουσιαστικά, όσο πιο μοναδικό σχέδιο έχει η γυάλινη φιάλη, τόσο πιο σημαντική είναι η ανάδειξη της αληθινής προέλευσης του ποτού για το brand.


Παραδοσιακός σχεδιασμός


Το κρασί έχει τα δικά του σχεδιαστικά στοιχεία που το ξεχωρίζουν σε είδος και περιοχή προέλευσης. Το σχήμα του Μπορντό, της Βουργουνδίας και της σαμπάνιας μπορεί να είναι διαφορετικό αλλά και στις τρεις περιπτώσεις παρουσιάζει κάτι παραδοσιακό. Αυτή η παράδοση αναδεικνύει στη στιγμή το στυλ του κρασιού ακόμη κι όταν προέρχεται από διαφορετική χώρα. Ανεξάρτητα από το μέρος, στο οποίο παράγονται τα σταφύλια ή ανοίγει ένα μπουκάλι κρασί, το pinot noir θα βγαίνει σχεδόν πάντα σε φιάλη Βουργουνδίας.


Τα ροζέ κρασιά, από την άλλη πλευρά, είναι γνωστά για τα μοναδικά σχέδια που έχουν οι συσκευασίες τους. Οι οινοποιοί επιλέγουν τις ανάγλυφες βάσεις που λειτουργούν ως ένα σημείο διαφοροποίησης. Άλλα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το προϊόν εντοπίζονται στα μοτίβα, όπως είναι οι κυματιστές γραμμές, αλλά και στην υιοθέτηση ενός αισθητικού εφέ που αναδεικνύει τη διάφανη φιάλη και το καθαρό χρώμα του ροζέ κρασιού.


Τάση ρετρό


Μία τάση που αυξάνεται συνεχώς είναι αυτή της νοσταλγίας, που συμβολίζει κυρίως την επιθυμία να επιστρέψουμε σε παλαιότερες εποχές που φαίνονται πιο απλές, πιο φυσικές και σίγουρα πιο βιώσιμες. Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται και στον σχεδιασμό της γυάλινης συσκευασίας με το ρετρό στυλ να χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο από τη βιομηχανία μη αλκοολούχων ποτών. Τα υψηλής ποιότητας, premium αναψυκτικά και ροφήματα θυμίζουν στους ενήλικες τα νεανικά τους χρόνια και αυτό φαίνεται πως επηρεάζει τα γνωστά brands. Έτσι, προσπαθούν να εκμεταλλευτούν αυτή την τάση, υιοθετώντας μια πιο vintage αισθητική για τις συσκευασίες τους.


Συνήθως, τα νέα brands ξεκινούν το λανσάρισμα των προϊόντων τους στην αγορά με πιο συμβατικά σχέδια γυάλινης συσκευασίας, ενώ στη συνέχεια προχωρούν σε έναν πιο custom σχεδιασμό καθώς αυξάνεται ο όγκος παραγωγής. Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις στη βιομηχανία των ποτών και ροφημάτων δείχνουν ότι οι νέες επιχειρήσεις δίνουν περισσότερη προτεραιότητα στα custom σχέδια γυάλινης συσκευασίας από την αρχή της ύπαρξής τους.


Σχεδιασμός χωρίς κανόνες


Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών που δεν ακολουθεί κανένα σχεδιαστικό κανόνα είναι αυτός του τζιν. Από τις όμορφες παστέλ μέχρι τις μαύρες φαρμακοτεχνικές γυάλινες φιάλες, υπάρχει μεγάλη ποικιλία σχεδίων συσκευασίας για να διαλέξουν τα brands. Για τις νέες επιχειρήσεις σε αυτόν τον κλάδο η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό, μέσω του design της συσκευασίας, είναι μία τυπική πρακτική. Με εσωτερικά ανάγλυφα, χρώματα που τραβούν τα βλέμματα και τυπωμένες εικόνες στο σώμα της φιάλης, το τζιν και τα πιο εξειδικευμένα αποστάγματα ανήκουν στις πιο καινοτόμες κατηγορίες ποτών, όσον αφορά το design της συσκευασίας.


Περισσότερες παραλλαγές στις ετικέτες, τη διακόσμηση και τον σχεδιασμό παρατηρούνται στις συσκευασίες που έχουν να κάνουν με craft ροφήματα και ποτά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα brands έχουν μεγαλύτερη ανάγκη να εκφράσουν μία αυθεντική ιστορία και η συσκευασία τους βοηθά να το κάνουν. Δεδομένου ότι υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην εξέλιξη και την απώλεια εταιρικής ταυτότητας, τα πιο εδραιωμένα brands μπορεί να είναι πιο δύσκολο να αλλάξουν το design της συσκευασίας τους. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζετε τα χαρακτηριστικά της συσκευασίας και την ιστορία που επικοινωνούν για το brand σας, προτού επιλέξετε το τελικό σχέδιό της.