{FooterSocialImage}
Like us on Facebook
Λογότυπο εταιρείας Euroglass και πιστοποιητικού
Πόσο σημαντικό είναι το χρώμα σε μία γυάλινη φιάλη κρασιού;

Τι χρώμα είχε η τελευταία γυάλινη φιάλη κρασιού που απολαύσατε με την παρέα σας; Ήταν σκουρόχρωμη ή μήπως διαφανής; Μολονότι περιορισμένο, το φάσμα των χρωμάτων που μπορεί να έχει μία γυάλινη φιάλη κρασιού περιλαμβάνει πράσινες ή κεχριμπαρί αποχρώσεις και σίγουρα δε βασίζεται πάντα στις χρωματικές προτιμήσεις του εκάστοτε οινοπαραγωγού. Προκειμένου να αποφασίσει για το χρώμα της γυάλινης φιάλης, ο οινοπαραγωγός θα πρέπει να λάβει υπόψη μία σειρά από παράγοντες, που μπορεί να αφορούν την αισθητική της συσκευασίας, τον βαθμό προστασίας από τις ακτίνες UV, ακόμη και τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές νόρμες συσκευασίας.

Παραδοσιακές ευρωπαϊκές χρήσεις

Τα σχήματα και τα χρώματα που έχουν οι γυάλινες φιάλες στην Ευρώπη επηρεάζουν τη τη βιομηχανία του κρασιού σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, ένας οινοπαραγωγός Cabernet Sauvignon στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ίσως επιλέξει μία φιάλη που να αντανακλά την ευρωπαϊκή αισθητική του συγκεκριμένου κρασιού, κίνηση που μπορεί να λειτουργήσει θετικά ως εργαλείο του marketing στο μυαλό του καταναλωτή.

Στις περιοχές της Γαλλίας που παράγονται μερικές από τις πλέον διάσημες ποικιλίες κρασιών (Champagne, Merlot, Cabernet Franc, Cabernet Sauvignon, Burgundian Chardonnay, Pinot Noir) οι γυάλινες φιάλες έχουν κατά κανόνα πράσινες αποχρώσεις. Τα λευκά κρασιά από την περιοχή Mosel της Γερμανίας εμφιαλώνονται σε πράσινα μπουκάλια, όμως εκείνα από την περιοχή Rheingau κυκλοφορούν σε φιάλες με κεχριμπαρί χρωματισμό.

Marketing

Ορισμένοι οινοπαραγωγοί επιλέγουν το χρώμα για τη φιάλη του κρασιού τους με αποκλειστικό κριτήριο την αισθητική και το design. Κάποιοι άλλοι πρωτοπορούν και παρουσιάζουν καινοτόμες προτάσεις, όπως εντυπωσιακές συσκευασίες και ασυνήθιστους χρωματισμούς. Τα διάφανα μπουκάλια ανταποκρίνονται καλύτερα σε αυτούς τους πειραματισμούς, αφού επιτρέπουν στο χρώμα του κρασιού να φαίνεται, γεγονός που εξυπηρετεί τους στόχους του marketing. Άλλωστε, το στυλ της γυάλινης φιάλης μπορεί αποδεδειγμένα να επηρεάσει τις πωλήσεις ενός κρασιού, αφού πολλές φορές ο καταναλωτής επιλέγει το κρασί που τον εντυπωσιάζει περισσότερο οπτικά στο ράφια των καταστημάτων.

Ακτινοβολία UV

Η προστασία του κρασιού από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας για την τελική επιλογή του χρώματος που θα έχει η γυάλινη φιάλη. Είναι γνωστό πως το κρασί όχι μόνο είναι ευαίσθητο στην ηλιακή ακτινοβολία, αλλά μισή ώρα έκθεσης στον ήλιο είναι αρκετή για να παραχθούν ανεπιθύμητα ένζυμα και να αλλοιώσουν ανεπανόρθωτα τη γεύση του. Σε γενικές γραμμές ο κανόνας λέει πως τα σκουρόχρωμα μπουκάλια παρέχουν μεγαλύτερη προστασία από τις ακτίνες UV, αν και ορισμένα είδη κρασιού εμφιαλώνονται αποκλειστικά σε σκουρόχρωμες φιάλες λόγω της ιδιαίτερης σύστασης τους, όπως ο αφρώδης οίνος.

Και τελικά;

Η επιλογή του κατάλληλου χρώματος ακόμη και μίας συγκεκριμένης απόχρωσης για μία γυάλινη φιάλη κρασιού δεν είναι αποκλειστικά θέμα προσωπικού γούστου και σε καμία περίπτωση δεν γίνεται τυχαία. Ο οινοπαραγωγός θα πρέπει να συνυπολογίσει μία σειρά από παράγοντες και ουσιαστικά να καταφέρει να ισορροπήσει ανάμεσα στις απαιτήσεις του marketing και τις παραδοσιακές πρακτικές της οινοποιίας. Ο βαθμός προστασίας του κρασιού από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, που προσφέρει ο εκάστοτε χρωματισμός, θα πρέπει πάντα να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η προσωπική αισθητική. Άλλωστε, στόχος κάθε φιλόδοξου οινοποιού δεν είναι να αποτυπώνει την ξεχωριστή του σφραγίδα μόνο στη γεύση του κρασιού, αλλά να δίνει τον προσωπικό του τόνο στο branding και την εμφάνιση της γυάλινης φιάλης.