{FooterSocialImage}
Like us on Facebook
Λογότυπο εταιρείας Euroglass και πιστοποιητικού
Συνεχίζει να αυξάνεται η ζήτηση γυάλινης συσκευασίας στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για την ανακύκλωση γυαλιού, πάνω από 12 εκατομμύρια τόνοι γυάλινων συσκευασιών συλλέγονται και ανακυκλώνονται στην Ευρώπη. Με μέσο ποσοστό ανακύκλωσης 74%, το γυαλί παραμένει πρώτο στην διατήρηση της ποιότητας κάθε είδους τροφίμων σε όλο τον κόσμο.

Οι στόχοι

Το ποσοστό αυτό θα πρέπει να αυξηθεί. Με την κυκλική οικονομία σε πρώτο πλάνο, τα μέλη της Ε.Ε. στοχεύουν στη μείωση των αστικών αποβλήτων και στην αύξηση της ανακύκλωσης της γυάλινης συσκευασίας. Αυτό σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας προσπάθειας ξεχωριστής συλλογής της γυάλινης συσκευασίας. Στα επόμενα χρόνια, οι καταναλωτές, οι δήμοι, οι παραγωγοί και τα προγράμματα διευρυμένης ευθύνης τους θα συμμετάσχουν από κοινού σε μία προσπάθεια συλλογής, διαλογής και διαχείρισης του γυαλιού. Με άλλα λόγια, θα επιχειρηθεί η βελτίωση της παρούσας κατάστασης, η οποία διακατέχεται από αρκετά προβλήματα.

«Ως βιομηχανία δεσμευόμαστε στην πραγματική ανακύκλωση όλων των συλλεγμένων γυάλινων συσκευασιών επαρκούς ποιότητας από το σύστημα κλειστού βρόχου. Υπολογίζεται πως ένα ποσοστό της τάξεως του 90% από τις συλλεγμένες γυάλινες συσκευασίες χρησιμοποιείται για να ξαναδημιουργηθούν νέες. Το γεγονός αυτό προσφέρει στις εταιρείες αλλά και στους καταναλωτές νέες γυάλινες συσκευασίες, από ανακυκλωμένο γυαλί, που διατηρούν στο έπακρο την ποιότητα των τροφίμων. Σήμερα, το ανακυκλωμένο γυαλί είναι η σημαντικότερη πρώτη ύλη μας, η οποία δεν προσφέρει μόνο πολλά περιβαλλοντικά οφέλη αλλά παράλληλα βοηθά στην εξοικονόμηση ενέργειας», σχολίασε η Adeline Farrelly, Γενική Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Γυάλινης Συσκευασίας.

Τα στοιχεία

Σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας, που διενεργήθηκε για λογαριασμό της κοινότητας «Friends of Glass», αποδεικνύεται ότι χώρες όπως η Αυστρία και η Σουηδία έχουν ξεπεράσει το 90% στη συλλογή και ανακύκλωση γυαλιού. Φυσικά, σε αυτό βοήθησε η εγκατάσταση ειδικών συστημάτων απόθεσης γυάλινων συσκευασιών και η επένδυση στην ενημέρωση των καταναλωτών. Για να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε. θα πρέπει να βρεθούν προσαρμοσμένες λύσεις για κάθε τοπική κοινότητα. Ωστόσο, ο διαχωρισμός του γυαλιού από τα υπόλοιπα υλικά είναι η καλύτερη δυνατή επένδυση που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι δημόσιες αρχές. Λαμβάνοντας υπόψη τα ευρήματα της πιο πρόσφατης έρευνας καταναλωτών, τα περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια της συσκευασίας επηρεάζουν σημαντικά τους νέους ηλικιακά καταναλωτές (millennials) στην τελική επιλογή του προϊόντος. Ενώ παράλληλα αποδείχθηκε πως η ιδέα επιστροφής του γυαλιού, μέσα από τη διαδικασία της ανακύκλωσης, γίνεται ακόμη πιο έντονη όταν υπάρχουν εγκατεστημένα ειδικά συστήματα απόθεσης των γυάλινων συσκευασιών.

«Οι καταναλωτές έχουν μία ισχυρή σχέση με το γυαλί, καθώς δεν το βλέπουν απλώς σαν μια συσκευασία. Πριν από περισσότερα από 10 χρόνια, η βιομηχανία αποφάσισε να επενδύσει στην επικοινωνία με τους καταναλωτές. Στόχος ήταν η ενίσχυση της ευαισθητοποίησής τους σχετικά με τη σημαντικότητα της ανακύκλωσης του γυαλιού αλλά και των υπόλοιπων χρήσιμων στοιχείων που το απαρτίζουν. Θέλουμε να γεφυρώσουμε το κενό που εντοπίζεται στη διαδικασία της συλλογής των γυάλινων συσκευασιών, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας. Απαιτούνται προσπάθειες από όλη την αλυσίδα αξίας», συνέχισε η Adeline Farrelly.

Πηγή: FEVE, Βρυξέλλες 18 Φεβρουαρίου 2019