{FooterSocialImage}
Like us on Facebook
Λογότυπο εταιρείας Euroglass και πιστοποιητικού
Νέα έρευνα: Οι γυάλινες φιάλες πιο βιώσιμες από τους ασκούς συσκευασίας

11/2021


Σύμφωνα με  έρευνα  που πραγματοποίησε η Wine Intelligence για λογαριασμό της Vinexposium, οι γυάλινες φιάλες φαίνεται πως είναι πιο στενά συνδεδεμένες με τη βιωσιμότητα στο μυαλό των καταναλωτών, συγκριτικά με τους ασκούς  συσκευασίας (bag-in-box). Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου που δόθηκε στο Παρίσι νωρίτερα τον Νοέμβριο, για τη Wine / Vinexpo Paris, η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 16 Φεβρουαρίου του 2022 στη γαλλική πρωτεύουσα,η CEO της Wine Intelligence, Lulie Halstead, παρουσίασε μία σειρά από τάσεις που αναπτύσσονται ραγδαία στη βιομηχανία των ποτών. 


«Μετριοπάθεια, ηλεκτρονικό εμπόριο, ευκολία,   αναβάθμιση γοήτρου (premiumisation) και κατανάλωση στο σπίτι» ήταν μερικές από τις τάσεις στον τομέα των αλκοολούχων ποτών που επισήμανε η Halstead. Αυτές οι τάσεις αναπτύχθηκαν ακόμη περισσότερο κατά την περίοδο του εμπορίου εν μέσω πανδημίας. Μεταξύ άλλων, όταν αναφέρθηκε η βιωσιμότητα του κρασιού στη συνέντευξη τύπου, η Halstead ανέφερε ότι υπήρξε μία μικρή αλλαγή στις αντιλήψεις των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έγινε μία στροφή προς τον τοπικισμό. «Ωστόσο, η καταναλωτική δυναμική ως προς τη βιωσιμότητα του κρασιού δεν αυξήθηκε», πρόσθεσε. 


Συνεχίζοντας, η Halstead είπε «Γιατί, όμως, δεν αυξήθηκε; Ο βασικός λόγος που δεν υπήρξε αύξηση είναι γιατί ο καταναλωτής πιστεύει ήδη ότι το κρασί είναι βιώσιμο». Ανέφερε ως παράδειγμα πως αν μιλήσεις με τους καταναλωτές, εκείνοι λένε «το κρασί είναι φυσικό». «Στο μυαλό του καταναλωτή πιέζεις τα σταφύλια, βγάζεις το μούστο και το συσκευάζεις σε μία φιάλη», πρόσθεσε. Εξετάζοντας περισσότερο τη βιωσιμότητα του κρασιού και τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τακτικούς καταναλωτές κρασιού στην Αυστραλία, το Βέλγιο, τον Καναδά, την Ιαπωνία, την Ολλανδία, τη Σουηδία, την Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Η.Π.Α., φαίνεται πως συμφωνούν με ορισμένες δηλώσεις στην παρακάτω λίστα. 


Ειδικότερα, από τα αποτελέσματα της έρευνας, ξεχωρίζει το γεγονός πως το 55% των καταναλωτών κρασιού συμφωνεί ότι οι γυάλινες φιάλες είναι μια βιώσιμη μορφή συσκευασίας, ενώ μόλις το 35% πιστεύει ότι ισχύει το ίδιο και για τις συσκευασίες bag-in-box. Και αυτό δεν είναι τυχαίο. Η γυάλινη συσκευασία προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στους οινοπαραγωγούς, καθώς είναι χημικά αδρανής και έχει μεγάλη διάρκεια ζωής. Επίσης, το γυαλί ως υλικό είναι επαναχρησιμοποιήσιμο, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στη μετάβαση από την απόρριψη στην επαναπλήρωση των γυάλινων συσκευασιών. Φτιαγμένο από άμμο, ανθρακική σόδα και μαρμαρόσκονη, το γυαλί περιέχει φυσικά υλικά που είναι άφθονα στον πλανήτη. Έτσι, οι παραγωγοί γυαλιού μπορούν να τα προμηθεύονται ακόμη και τοπικά, αφού δεν υπάρχει έλλειψη. 


Το γυαλί δεν αποτελεί απειλή για τη γη. Ανακυκλώνεται εύκολα, σε ευρεία κλίμακα και αμέτρητες φορές. Κατά αυτόν τον τρόπο, εάν τελικά καταλήξει σε χώρο υγειονομικής ταφής, δεν εκπέμπει επιβλαβή αέρια λόγω της αδρανούς φύσης του ενώ αν καταλήξει στη θάλασσα δε θα έχει καμία αρνητική επίδραση στη θαλάσσια ζωή. Συνοψίζοντας, θα πρέπει να υπάρξει μια μετατόπιση του ενδιαφέροντος από τη βιωσιμότητα της γυάλινης φιάλης στη μείωση του βάρους του γυαλιού. Κυρίως γιατί στις μεγάλες παραγωγές, χρησιμοποιούνται βαριές φιάλες για τη συσκευασίες ποτών, όπως είναι οι αφρώδεις οίνοι. Παράλληλα με αυτόν τον στόχο, θα ήταν χρήσιμο να γίνει ένα βήμα προς την αύξηση της χρήσης ανακυκλωμένου γυαλιού στις φιάλες κρασιού και προς την ενθάρρυνση της επαναπλήρωσης των γυάλινων συσκευασιών, όπου αυτό είναι εφικτό. 


Στάσεις και απόψεις σχετικά με τη βιωσιμότητα του κρασιού παγκοσμίως:


- Οι γυάλινες φιάλες είναι μια βιώσιμη μορφή συσκευασίας κρασιού – 55%

- Εμπιστεύομαι τη βιωσιμότητα των κρασιών μόνο εάν έχουν επίσημη πιστοποίηση – 43%

- Το κρασί είναι πιο βιώσιμο προϊόν σε σύγκριση με άλλα ποτά – 42%

- Θα πλήρωνα περισσότερα χρήματα για βιώσιμο κρασί – 37%

- Οι ασκοί είναι μια βιώσιμη μορφή συσκευασίας για το κρασί – 35%

- Θα αγοράζω πάντα βιώσιμα κρασιά όταν μου δίνεται η επιλογή – 33%

- Το βιώσιμο κρασί παράγεται πάντα βιολογικά – 29%


Πηγή: thedrinksbusiness.com