{FooterSocialImage}
Like us on Facebook
Λογότυπο εταιρείας Euroglass και πιστοποιητικού
Έρευνα: οι περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι καταναλωτές ψηφίζουν γυάλινη συσκευασία




50% περισσότερες αγορές προϊόντων σε γυάλινη συσκευασία την τελευταία τετραετία και έμφαση των Ευρωπαίων καταναλωτών στην ανακυκλωσιμότητα βλέπει νέα έρευνα.

Οι Ευρωπαίοι δείχνουν ξεκάθαρα την προτίμησή τους στις γυάλινες συσκευασίες και εστιάζουν περισσότερο από ποτέ στην ανακυκλωσιμότητά τους, στον βαθμό δηλαδή που μία συσκευασία μπορεί να ανακυκλωθεί χωρίς να επιβαρύνει το περιβάλλον. Αυτό αποδεικνύουν τα στοιχεία της νέας, ανεξάρτητης έρευνας καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη των οργανισμών Friends of Glass και FEVE (European Container Glass Federation). Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 10.000 καταναλωτές σε 13 ευρωπαϊκές χώρες.

Ναι στο γυαλί

Σε μία εποχή που οι βιομηχανίες, οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις παίρνουν ολοένα συχνότερα ισχυρές «πράσινες» πρωτοβουλίες, οι Ευρωπαίοι πολίτες δίνουν με τη σειρά τους το καλό παράδειγμα. Όχι μόνο προσπαθούν να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά στέλνουν και το δικό τους μήνυμα στις βιομηχανίες μέσα από τις αγοραστικές τους συνήθειες. Η οικολογική συνείδηση δείχνει να καθοδηγεί σήμερα τους καταναλωτές, όταν βρίσκονται μπροστά στο ράφι του σούπερ μάρκετ.

Συγκεκριμένα, οι Ευρωπαίοι φαίνεται πως αγοράζουν προϊόντα σε γυάλινη συσκευασία κατά 50% περισσότερο σε σχέση με το 2016, την ώρα που 9 στους 10 θα πρότειναν το γυαλί στην οικογένεια και στους φίλους τους ως το ιδανικό είδος συσκευασίας (αύξηση 11%). Η υψηλή ανακυκλωσιμότητα του γυαλιού αλλά και η αυξημένη οικολογική συνείδηση των πολιτών γύρω από τα πλεονεκτήματά του είναι οι λόγοι που οδηγούν τους καταναλωτές να το προτιμήσουν. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως το 40% των Ευρωπαίων πράγματι επιλέγει προϊόντα σε γυάλινη συσκευασία, λόγω της μεγαλύτερης ανακυκλωσιμότητάς του γυαλιού έναντι άλλων υλικών.

Η βιωσιμότητα μετράει

Ο οικολογικός αντίκτυπος της συσκευασίας παίζει σημαντικό ρόλο για τους καταναλωτές, κυρίως όσον αφορά το φαγητό και τα αναψυκτικά. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 3 στους 4 συμμετέχοντες δήλωσαν ότι δίνουν μεγάλη προσοχή στη ρύπανση του περιβάλλοντος από συσκευασίες φαγητού. Μάλιστα, 1 στους 3, το ανέφερε ως τη σημαντικότερη οικολογική του ανησυχία.

Ποια είναι η καταλληλότερη συσκευασία τροφίμων για την αποφυγή της ρύπανσης; Το 43% των ερωτηθέντων απάντησε «το γυαλί», ενώ το 48% υποστήριξε πως είναι το υλικό που μπορεί να βοηθήσει δραστικά στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Και ποια είναι η συμπεριφορά των πολιτών προς τις γυάλινες συσκευασίες; Το 84% δήλωσε πως συλλέγει τα γυάλινα μπουκάλια προς ανακύκλωση χωριστά από τα υπόλοιπα, το 80% αφαιρώντας μάλιστα και τα μεταλλικά καπάκια. «Στόχος μας μεταξύ άλλων είναι οι πολίτες του μέλλοντος όχι απλώς να ανακυκλώνουν αλλά να ανακυκλώνουν περισσότερο και σωστότερα», ανέφερε σχετικά με το θέμα ο Υπεύθυνος Επικοινωνίας της FEVE, Michael Delle Selve.

Βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως η Ευρώπη κινείται με σταθερά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, στοχεύοντας να αγγίξει το 70% στην ανακύκλωση του γυαλιού ανά χώρα έως το 2025 και το 75% έως το 2030. Κομμάτι αυτής της προσπάθειας αποτελεί η δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Close the Glass Loop, που παρουσίασε η βιομηχανία γυαλιού για να αυξήσει την ποσότητα και την ποιότητα της ανακύκλωσης του από τους πολίτες. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών που, σε συνδυασμό με τις κρατικές πρωτοβουλίες, έχει στόχο να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές στον σωστό διαχωρισμό και την ανακύκλωση των γυάλινων απορριμμάτων.

Παράλληλα, βιομηχανίες γυάλινων συσκευασιών από ολόκληρη την Ευρώπη ένωσαν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους και στο κομμάτι της κλιματικής αλλαγής. Το φιλόδοξο project με τίτλο Furnace of the Future, ο πρώτος ευρείας κλίμακας υβριδικός ηλεκτρικός φούρνος στον κόσμο, αναμένεται να λειτουργήσει το 2022. Ο «φούρνος του μέλλοντος» θα έχει τη δυνατότητα να λιώνει όλα τα είδη του γυαλιού προς ανακύκλωση και να λειτουργεί κατά 80% με «πράσινη» ενέργεια, μειώνοντας δραματικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 50%. Τα πρώτα ανακοινώσιμα αποτελέσματα της λειτουργίας του θα είναι διαθέσιμα το 2023.



Για περισσότερες πληροφορίες και τα αναλυτικά στοιχεία της ευρωπαϊκής έρευνας, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα news.friendsofglass.com.